به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، با توجه به گسترش فضای اینترنتی و تکنولوژی و همچنین شیوع ویروس کرونا در کشور، باید دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها که بیشترین ارتباط را با مردم دارند به این سمت گام بردارند.

تحقق دولت الکترونیک، نقش بسزایی در صرفه‌جویی در وقت شهروندان، تسریع در ارائه خدمات و صرفه‌جویی در منابع مالی دارند.

با اجرای این طرح زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مردم برای دریافت خدمات از جمله خدمات مالی، اداری، فرهنگی، اجتماعی و … نیاز به مراجعه حضوری به مناطق نداشته باشند و بتوانند از طریق درگاه‌های الکترونیکی امور خود را پیش ببرند و خدمات مناسبی دریافت کنند.

از سویی دیگر، با الکترونیکی کردن خدمات، برخورد پرسنل و ارباب رجوع حذف خواهد شد و زمینه فساد احتمالی از بین می‌رود.

ارتقای حقوق شهروندی با ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری دماوند

عباس صفری، شهردار دماوند در گفت‌وگو با عصر شرق در این خصوص اظهار کرد: شهرداری به عنوان نخستین و مهم‌ترین نهاد خدماتی که مستقیماً با شهروندان در ارتباط است، باید خدمات بهینه به شهروندان ارائه کند که ارائه خدمات در قالب میز خدمت یکی از راهکارهای تحقق این هدف است.

وی افزود: شهرداری دماوند جزء نخستین شهرداری‌های کشور در امر الکترونیک کردن خدمات اداری و شهرسازی به‌صورت جامع، با تحت وب قرار دادن سیستم بایگانی، شهرسازی، نوسازی، اتوماسیون اداری و پرداخت‌های مالی در امر دولت الکترونیک پیشتاز است.

شهردار دماوند گفت: این خدمت در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از ضایع شدن حقوق مراجعان و با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان و همچنین کاهش تردد ایجاد شده است.

صفری تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا، اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: گام بعدی در این راستا، راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ و تحت وب قرار دادن آن است که در نهایت، تمام این خدمات در قالب یک اپلیکیشن به شهروندان ارائه می گردد.

انتهای پیام/