به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، ام‌البنین آقاجانی معلم آموزش و پرورش دماوند در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: کرونا شرایط تحصیل دانش‌‌آموزان را مجازی کرد و به همین خاطر مشکلاتی را برای معلمین و دانش‌آموزان بوجود آورد.

او بیان کرد: از جمله مشکلات آموزش مجازی سلامت جسمی است، به طور مثال می‌توان به درد چشم‌ها و آسیب‌های ستون فقرات اشاره کرد.

او تأکید کرد: علاوه بر این به دلیل اینکه معلم نمی‌تواند دانش‌آموز را از نزدیک ببیند، از یادگیری کامل دانش‌آموز اطلاعی ندارد؛ ما دانش‌آموزانی داریم که از نظر درسی ضعیف هستند و به دلیل سختی دروس و آموزش مجازی در یادگیری این دانش‌آموزان اختلال بوجود می‌آید.

آقاجانی گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم فضای‌مجازی، ورود دانش‌آموزان به سایت‌های ناشناس و دردسر ساز است که هم دانش‌آموزان را از درس دور کرده و هم به دانش‌آموز لطمه می‌زند، گرچه برخی پدر مادرها فرزندان را در فضای‌مجازی کنترل می‌کنند اما همه خانواده‌ها اینطور نیستند.

این معلم آموزش و پرورش دماوند در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر برای معلمان ساعت درسی مشخصی وجود ندارد و معلم مجبور است از صبح تا پاسی از شب مطالب را فراهم کند و رسیدگی به مسائل معیشتی، رفاهی معلمان هم باید دراولویت برنامه‌های آموزش و پرورش باشد.

او در آخر افزود: روز معلم را به تمامی همکاران عزیزم تبریک می‌گویم، معلمی شغل انبیا است و این عشق به معلم بودن است که معلم را یاری می‌کند. به گفته شهید رجایی: معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده‌ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد.

انتهای پیام/