اجتماعی » پیشخوان » حقوق شهروندی » شهرستان دماوند
کد خبر : 14888
دوشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
معاون سیاسی فرماندار دماوند:

دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به پاسخ‌گویی هستند/ علت مشکلات ناشی از برف برای مردم بیان شود/ اجرای حقوق شهروندی در تمام ادارات به دور از گرایش سیاسی الزامی است

نشست حقوق شهروندی شهرستان دماوند با تأکید بر لزوم پاسخ‌گویی مسؤولان و ادارات برگزار و رئیس منابع امور آب دماوند مدعی شد که سفره‌های زیرزمینی آب دماوند به سمت مرگ آبخوان پیش‌ می‌روند.

دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به پاسخ‌گویی هستند/ علت مشکلات ناشی از برف برای مردم بیان شود/ اجرای حقوق شهروندی در تمام ادارات به دور از گرایش سیاسی الزامی است

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، شاهرخ جهانشاهی عصر امروز در نشست کارگروه حقوق شهروندی شهرستان دماوند اظهار کرد: تدبیر، یکی از رمز‌هایی است که در حقوق شهروندی بدان اشاره می‌شود.

وی افزود: حقوق شهروندی باید در تمام ادارات و دستگاه‌ها در راستای اجرای عدالت و انصاف به‌دوراز هرگونه گرایش سیاسی و غرض‌ورزی و روابط خویشاوندی رعایت و انجام شود و این امر الزامی است.

*دستگاه‌ها مکلف به پاسخ‌گویی هستند/ تصمیم‌‌های ادارات بر اساس قوانین باشد

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: تصمیم‌هایی که در ادارات اتخاذ می‌شود، باید بر اساس شاخص‌ها و قوانین باشد و اگر چنانچه منافع کسی در خطر بود، می‌تواند از مجرای قانونی پیگیری کند.

جهانشاهی تأکید کرد: باید بر اساس قانون گام برداشت و مطمئناً قانون تکلیف را مشخص می‌کند؛ به‌طور مثال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای که برخی کسبه را ناراحت کرده بود، متصدیان چنین فروشگاه‌هایی تا آنجایی که قانون اجازه می‌دهد، می‌توانند فعالیت داشته باشند و در این زمینه ملاک قانون است و تبعات اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در همه روابطی که دستگاه‌ها با شهروندان دارند یا مجموعه کسانی که در دستگاه‌ها وظیفه خدمت‌رسانی دارند، مکلف هستند که پاسخ‌گو و قابل دسترس باشند.

*کمبودها به اطلاع مردم رسانده شود/ علت مشکلات ناشی از برف برای مردم بیان شود

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه مسؤولان موظف به پاسخ‌گویی به مردم هستند، بیان کرد: در این خصوص، اگر کمبودی وجود دارد، باید به اطلاع مردم برسد و بر اساس بحث تکریم ارباب رجوع مطالبات مردمی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

جهانشاهی ادامه داد: تکریم شامل نشان‌ دادن روی‌خوش به مردم و پیگیری مطالبات آنان است و در همه ادارات به‌خصوص خدمات‌رسان‌ها باید میز خدمت وجود داشته باشد و همچنین در بحث مشکلات ناشی از بارش برف، دستگاه‌‌های خدمات‌رسان باید مردم را توجیه و علت مشکلات را بیان کنند.

وی، آگاهی‌بخشی را یکی دیگر از وظایف مسؤولان در حوزه حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: باید امروز به اطلاع مردم رسانده شود که در طول ۴۰ ساله انقلاب اسلامی چه اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/س