به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، رضا اردکانیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌های آبفای شرق تهران اظهار کرد: دلگرم به پیگیری نمایندگان و بهره‌گیری از پشتیبانی آنها هستیم تا مجموع برنامه‌های دولت در حوزه آب و برق را به مرحله نهایی برسانیم.

وی بیان کرد: شرکت در مراسم آغاز بهره‌برداری پایش و راهبری تاسیسات آب و فاضلاب شرق آخرین مراسم ماست که از پاکدشت آغاز شد و در دماوند پایان یافت.

وزیر نیرو در خصوص ساختمان شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران تصریح کرد: ارباب رجوع کسانی هستند که درگیر طرح‌ها هستند یا به دلیل نزدیکی محل سکونت و پیگیری مسائل خود به شرکت آب و فاضلاب مراجعه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان آبفا به خوبی طراحی شده و طبیعتاً این طراوت ساختمان باید در رفتار و منش کاری همکاران مستقر در این ساختمان بروز و ظهور داشته باشد؛ مردم در کنار طراوت شادابی خود ساختمان، باید طراوتی در نوع برخورد و پاسخ‌گویی کارکنان آن مشاهده کنند.

اردکانیان با بیان اینکه هر کمیت و کیفیتی را که نتوان اندازه‌گیری کرد، نمی‌توان هم مدیریت کرد، گفت: هدف اصلی ما به ویژه خدمات‌گزاران عرصه آب و برق رضایت‌مندی مردم بوده، یعنی مدیریت اصلی ما سطح رضایتمندی مردم است و به استناد همین نکته ما در صورتی که نتوانیم سطح رضایت را اندازه‌گیری کنیم، نمی‌توانیم به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید ابزاری داشته باشیم به ویژه در عرصه آب و برق که از بیشترین سطح تماس با مردم برخوردار هستیم، رضایت‌مندی را اندازی کنیم، اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که می‌توان افزایش سطح رضایت مردم را اندازه گرفت، تعریف ارتباط منظم با بهره‌مندان از خدمات شرکت آب و فاضلاب است؛ شرکت‌های آب و فاضلاب شهری به طور مستقیم از منابع مردمی استفاده می‌کنند؛ طبیعی است که باید به سویی حرکت کنیم که مردم روزبه‌روز آگاهی بیشتری در خصوص منابعی که از آنها در اختیار داریم، پیدا کنند و باید بتوانیم به شکل معقولی منابع را معرفی و مصارف آن را به اطلاع مردم برسانیم.

وزیر نیرو بیان کرد: مردم بدانند که هدف تأمین آب شرب است و برای اینکه آب به صورت پایدار عرضه شود، باید هزینه‌هایی صورت گیرد و شرکت پیش‌رو کسانی هستند که با شفافیت کامل می‌توانند هزینه‌ها را به مردم معرفی کنند و برخورد مردم با این اطلاعات و عکس‌العمل آنها یکی از روش‌هایی است که از رضایتمندی مردم مطلع می‌شویم.

وی تصریح کرد: باید مردم بدانند که چگونه فرصت‌ها را به صورت برابر توزیع می‌کنیم؛ به عنوان مثال هر کسی که در خود شایستگی می‌داند، چگونه در شرکت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند که مردم باید از روش جذب نیروی انسانی نیز آگاهی داشته باشند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی برای مجموعه‌های پیمانکاران و سازندگان شرکت آبفا باید به شکل شفاف در اختیار همه قرار گیرد و اگر مردم اگر سطح زیادی از اطلاع و آگاهی را داشته باشند، پشتیبانی بیشتری از برنامه‌ها خواهند کرد و جاهایی که مورد تایید آنها نباشد، از طریق مختلف اعلام خواهند کرد و وقتی اندازه‌گیری لازم را انجام دهیم، مدیریت ما صحیح‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای جدی ما در بخش آب و فاضلاب که از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده، روش‌ها و ساز و کارها در جهت افزایش بهره‌بروی است، یعنی باید الگوهای مناسبی را داشته باشیم و بدون داشتن الگوها ممکن است که گرفتار یک نوع خود شیفتگی شویم.

وزیر نیرو با بیان اینکه الگوهای مناسب وجود دارد و آنها مستلزم یک برنامه نظام‌مند هستند، متذکر شد: کارهای خوبی آغاز شده، اما هنوز جای پیشرفت داریم که در عین اینکه خدمات به مردم عرضه می‌دهیم، برای خود الگوهای مناسب را از خاطر دور نکنیم تا در مسیر روبه جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام/ی